در بيست و يكم تير ماه ١٣٥٠ خورشيدي در تهران ديده به جهان گشودم. پدرم آقاي محمد والي و مادر مرحومم خانم مهين بانو ذوالفقاري هر دو اصفهاني بودند. پس از هفت سال به اصفهان آمديم. تحصيلات ابتدايي را در دبستان افشار و ايران نو (نداي اسلام ) و راهنمايي را در مدرسه ي آيندگان گذراندم. تحصيلات متوسطه را در دبيرستان بهشت آيين به پايان رسانده و در سال ١٣٦٨ در رشته ي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان پذيرفته شده و با علاقه ي وافر به تحصيل در پزشكي پرداختم.

در سال ١٣٧١ موفق به كسب رتبۀ سوم در امتحانات جامع علوم پايه شدم. در سال ١٣٧٤ موفق به كسب رتبه ي دوم در امتحانات جامع پيش كارورزي شدم. در سال ١٣٧٦ با كسب رتبه ي اول در بين چهارصد دانشجوي پزشكي ورودي سال ٦٨ با ارائۀ پايان نامه با عنوان “بررسي شيوع آنمي در بيماران تحت همودياليز مبتلا به ديابت” با سرپرستي استاد ارجمند سركار خانم دكتر شهرزاد شهيدي فارغ التحصيل شده و اين امتياز به من داده شد كه بدون انجام خدمات قانوني در امتحان دستياري شركت كنم و به لطف پروردگار بلافاصله در رشتۀ پوست پذيرفته شدم.

چهار سال تحصيل در رشتۀ تخصصي پوست در حضور اساتيد گرانقدري چون آقاي دكتر مرتضي مقدادي، آقاي دكتر علي اصيليان و سركار خانم دكتر شهلا انشاييه و … از بهترين سال هاي عمرم بود زيرا شيريني يادگيري با تولد دختر عزيزم پرتو همراه شد.

در سال ١٣٨٠ با كسب رتبۀ اول كشوري در امتحان بورد شفاهي و كسب رتبه ي دوم كشوري در امتحان كتبي دانشنامۀ تخصصي را كسب كردم. موضوع پايان نامه من در مقطع دكتراي تخصصي بررسي تأثير تزريق سولفات روي ٢٪ در درمان ليشمانيوز جلدي حاد بود كه با راهنمايي آقايان دكتر اصيليان و دكتر شاه طالبي و سركار خانم دكتر ايرجي انجام شد. سپس به عنوان عضو هييت علمي تمام وقت جغرافيايي در دانشكده ي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان مشغول به كار شدم. هم زمان در درمانگاه هاي پوست بيمارستان شهيد بهشتي و بيمارستان خورشيد به مداواي بيماران پرداختم. شيريني اين سال ها يادگيري، آموختن، آموزش دادن، نگارش مقالات و كتاب و شركت در كنگره هاي متعدد داخلي و خارجي بود.

خداوند مهربان دختر ديگري به نام آفرين به من بخشيد. در سال ١٣٨٦ در حالي كه مدارك آموزشي – پژوهشي خود را جهت كسب رتبۀ دانشياري به هيئت مميزه دانشگاه تحويل داده بودم، سرنوشت طور ديگري رقم خورد. از دانشگاه خارج شده و به عنوان نيروي اعزامي جمهوري اسلامي ايران در دبي مشغول به كار شدم. در امتحان D.O.H با كسب درجۀ عالي پذيرفته شدم. پس از گذشت يك سال و اندي به اين نتيجه رسيدم كه خدمت به هم وطنانم را ترجيح مي دهم. نداي وطنم وطنم در درونم پيچيد در حالي كه بيشتر پزشكان آنجا مشغول تدارك براي ادامه ي كار در كانادا، انگليس و… بودند و با وجود شرايط كار بسيار خوب به ايران باز گشتم و تمام كوشش خود را صرف رسيدگي به مراجعانم نمودم.

سپاس بسيار خدا را كه مطب پر رونقي دارم و به لطف مردم فهيم كشورم، احساس خرسندي مي كنم. بيماراني كه اولين بار نه سال پيش در درمانگاه شهيد بهشتي خدمتي به آنان كرده ام به مطب مراجعه مي كنند، نسيمي خوش بر قلبم مي وزد

در شب كوچك من اما .

باد با برگ درختان ميعادي دارد

(شعر از فروغ فرخزاد )

تجربه کار در شهر نوبنیاد دبی و سفر های متعدد به خارج از کشور، مرا متوجه تفاوت محیط های درمانی ایران  با دیگر کشورها کرد. روش ارایه خدمات هم بسیار متفاوت بود. آرزویی در دلم جوانه داد و آن ایجاد یک محیط درمانی بود با استاندارهای جهانی، محیطی دلباز و روح نواز با امکانات پیشرفته و به روز دنیا و بزرگداشت واقعی مراجعین، محیطی که در آن هرگز به کسی آسیب جسمی، روحی یا اجتماعی وارد نشود، بهترین خدمات را بگیرد و با لبخندی بر لب آنجا را ترک کند. در طی سال های بعد بسیار تلاش کردم تا چنین محیطی را ایجاد کنم و مرتبا در سمینار های علمی شرکت می کردم تا بنیه علمی خود را بهینه سازم و مطالعه که از زمانی که خواندن را آموختم برایم دوست داشتنی ترین کار دنیا بوده است. حاصل این تلاش ده ساله که با پشتیبانی بی دریغ همسرم، دکتر سید فرزاد ایزدی ناممکن می نمود، کلینیک تخصصی پوست سپید بوده است. 

در کنار این تلاش ها، با علاقه وافر به شاهنامه پژوهی و کار در زمینه ادبیات گرانقدر پارسی، باغبانی و گیاه پروری و یوگا پرداختم و موفق به اخذ مربی گری در رشته  یوگا شدم.

 کلینیک  سپید مراجع _محور و دوستدار طبیعت است. همه خدمات توسط شخص پزشک متخصص انجام شده و هرگز مراجع به شخص دیگری سپرده نخواهد شد. گشایش کلینیک تخصصی پوست سپید در سال 96 انجام شد و با حضور سبز استاد علامه آقای دکتر علی اصیلیان و پیشکسوتان جامعه درماتولوژی جناب دکتر قلمکاری و آقای دکتر مومنی و… که چه بسیار از آن ها آموخته ام، آغاز به کار کردم. از شما مردم عزیز بسیار سپاسگزارم که با اعتماد خود مرا سرافراز کردید و امیدوارم بتوانم پاسخگوی مهر شما باشم.

در حال حاضر، به لطف همکاران گرامی، به عنوان نایب رییس انجمن متخصصین پوست اصفهان، موسس و مسئول فنی کلینیک تخصصی پوست سپید خدمتگزار مردم عزیزم و جامعه درماتولوژی اصفهان هستم.

خدایا چنان کن سر انجام کار

توخشنود باشی و ما رستگار

دکتر آناهیتا والی