Site Loader
اصفهان، خیابان فیض، ابتدای خیابان ارباب
ضایعات پوستی و زگیل

ضایعات جزئی روی پوست به ویژه در صورت و دستها را حتما به متخصص پوست نشان بدهید زیرا گاهی همین ضایعات واگیر دار یا بالقوه بدخیم هستید. پوست صورت این مهربانو با ویروس زگیل مسطح آلوده شده که شوربختانه برای دیگران و نواحی پوست سالم خودشان واگیر دارد اما چون ظاهر ش شبیه زگیل نبوده دیر  مراجعه کرده اند با گذشت زمان تعداد ضایعات و هزینه های درمان افزایش می یابد و عزیران شخص هم آلوده خواهند شد.

زگیل مسطح و دیگر زگیل ها معمولا از را ه تماس مستقیم پوست به پوست سرایت می کنند اما شرایط بهداشتی ضعیف مانند به کار بدن حوله یا وسایل شخصی فرد آلوده هم می تواند باعث انتقال ویروس شود. خوشبختانه این موارد را همگان دانند و رعایت می کنند اما آنچه بیشتر مردم نمی دانند خطر گرفتن زگیل های پوستی به ویژه در کف پا در استخر ها است.

شوربختانه در استخر ها بک سری دمپایی پلاستیکی هست که به مشتری ها می دهند و از آن جا که که حالت عمومی دارد کافی است شخصی که پیشتر هن را پوشیده آلوده به زگیل بوده باشد. مرطوب بودن  پوست در استخر هم، پوست را آسیب پذیر و آماده ورود ویروس می کند.

من چند بار این مطلب را برای متصدی استخر شرح دادم اما باعث تغییر  رفتار نشد. با توجه با شیوع زیاد زگیل در جامعه و مشکلات نامه نگاری اداری و  روابط ضعیف بین بخشی در ایران، بنظر شما با این مشکل چه باید کرد؟

زگیل مسطح و دیگر زگیل ها معمولا از را ه تماس مستقیم پوست به پوست سرایت می کنند اما شرایط بهداشتی ضعیف مانند به کار بردن حوله یا وسایل شخصی فرد آلوده هم می تواند باعث انتقال ویروس زگیل  شود. خوشبختانه این موارد را همگان دانند و رعایت می کنند اما آنچه بیشتر مردم نمی دانند خطر گرفتن زگیل های پوستی به ویژه در کف پا، در استخر ها است.

شوربختانه  در استخر ها بک سری دمپایی پلاستیکی هست که به مشتری ها می دهند و از آن جا که که حالت عمومی دارد  کافی است شخصی که پیشتر آن را پوشیده آلوده به زگیل بوده باشد. مرطوب بودن  پوست در استخر هم ،پوست را آسیب پذیر و آماده ورود ویروس می کند.

من چند بار این مطلب را برای متصدی استخر شرح دادم اما باعث تغییر  رفتار نشد. با توجه با شیوع زیاد زگیل در جامعه و مشکلات نامه نگاری اداری و  روابط ضعیف بین بخشی در ایران،بنظر شما با این مشکل چه باید کرد؟

 

دکتر آناهیتا والی متخصص پوست مو و زیبایی

کلینیک تخصصی زیبایی سپید در اصفهان

Post Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *