Site Loader
اصفهان، خیابان فیض، ابتدای خیابان ارباب
ضدآفتاب کافی نیست

آسیب آفتابی یاphotodamage عبارت است از آسیبی که نور آفتاب به پوست می‌زند. نکته مهم در مورد آسيب آفتابی این است که ، اثر تجمعی داردو روی هم جمع می‌شود. از هنگامی که نوزادی بوده اید در آغوش مادر یا نوجوانی در مدرسه تا هنگامی که جوانی گردشگر بوده اید در طبیعت. همه و همه، اندک اندک جمع می شود مانند پولی که در قلک می ریزید.
پر شدن قلک همان به پایان رسیدن تحمل پوست است و هنگامی که پوست شروع می‌کند به پاسخ دادن. این پاسخ به شکل کک مک ، تغییر رنگ و لک شدن، ضایعات عدسی شکل، خشکی، چروک‌های ریز، باز شدن رگ ها و و حتی بروز ضایعات بدخیم خواهد بود.
بنابراین برای نگهداری بهینه از پوست و با در نظر گرفتن این نکته که مهم‌ترین عامل پیری پوست بعد از افزایش سن و علل ارثی،تابش آفتاب است باید بیاموزیم که از نور آفتاب پرهیز کنیم و حتماً از وسایل ویژه یاری بگیریم. این وسایل عبارتند از کلاه وروبنده یا پوشیه ،دستکش، چتر و کرم ضدآفتاب. شیشه‌های خود رو را تا ۲۰ درصد رنگی کنید و از آفتابگیرهایی که قابل گذاشتن و برداشتن هستند، استفاده کنید. مراجعه به سولاریوم در واقع پیر کردن عمدی پوست است و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
به ویژه در مواجهه‌های تفریحی بیشتر مواظب پوست خود باشید زیرا فرد شهرنشینی که برای یک روز به دامان طبیعت می رود، خیلی بیشتر آسیب خواهد دید تا کشاورزی که به تدریج و به آهستگی پوستش با نور آموخته شده است. بنابراين در مواجهه‌های تفریحی، هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب بزنید و با خود بگویید که ضدآفتاب هرگز کافی نیست و پوست خود رو بپوشانید.
پیروز باشید#دکتر_آناهیتا_والی
#ویژه دان_پوست_مو

Post Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *